Monday, December 12, 2016

Cara Mudah Memotong Talam.



Selalu tak tengok talam yang kawan-kawan kita potong tu nampak cantik jer.. sedangkan kita potong talam.. senget benget. Haaaa.. ada caranya.. selalunya hanya orang-oarang yang hadir kelas talam jer tau rahsianya.. kita-kita ni yang belajar buat talam secara online.. puaslah praktis.. tapi tak jadi jugak. 

Terima kasih pada rakan FB saya Yatie Ally yang memberi tunjuk ajar. Itulah seronoknya bila buat perjumpaan group masak ni.. macam-macam petua yang boleh kita kongsikan.

Saya kongsikan.. dia ada alat pemotong yang digunakan untuk memotong talam. Cuba tengok video kat bawah ni. Tak tidur malam saya.. terlalu excited nak dapatkan benda ni.

Lagi satu tips.. guna pisau plastik yang disapu dengan sedikit minyak. Jangan guna pisau stainless steel tu.





Inilah alat pemotongnya, didatangkan dalam 5 ukuran berbeza dan bersekali dengan pisau pemotongnya. 

Saya pun dah beli.. satu set RM 80 termasuk pos. Kalau nak saya tolong orderkan pun boleh.. call atau message saya 012-3457550


No comments: